Aktualitások

2015.11.06
Milyen dokumentumokkal kell, hogy rendelkezzen egy munkáltató?

Milyen dokumentumokkal kell, hogy rendelkezzen egy munkáltató?

Első lépésként el kell, hogy készítse a munkavédelmi kockázatértékelést. Ezt a dokumentumot szakember készíti el, melyben értékeli az adott munkakörrel járó kockázatokat.

Fontos tudnivaló, hogy a tevékenységek megkezdése előtt már el kell végezni ezt az ellenőrzést. Mindig az aktuális jogszabályoknak kell, hogy megfeleljen. Munkavédelmi kockázatértékelés magába foglalja még a munkahelyi sajátosságot, hiányosságokat, és az ezekre nyújtandó megoldásokat. A munkahelyen való lehetséges veszélyeket rangsorolni kell, és megoldást találni rá. A munka menetének pontos megszervezése már nagyban hozzájárulhat a különböző veszélyek elkerülésében. Nagy hangsúlyt kell fordítani a munkáltatónak, megfelelő védőeszközök biztosítására, vagy a már meglévő, esetenként elavultak megújítására Mindig használjunk figyelemfelkeltő jelzéseket, mellyel elkerülhetjük az olyan személyek veszélybe sodrását, akiknek nem szabad az adott munkaterületen tartózkodni, és a munkahelyi baleseteket is lecsökkenthetjük.

A munkavédelmi felügyelők, akiktől megkaphatjuk a munkavédelmi kockázatértékelést előre bejelentkezés és engedély nélkül látogathatnak el egy rögtönzött ellenőrzés érdekében a vállalkozásokhoz. Az általuk elvégzett ellenőrzés során megtalált hiányosságokat érdemes minél előbb kiküszöbölnünk, mivel a Hatósági ellenőrzés már bírságot von maga után. Egy ilyen ellenőrzés alkalmával a munkavédelmi felügyelők leellenőrzik a munkáltató jogosultságát, és a törvényi meghatalmazás alapján az erre jogosító igazolványukkal érvényesítik azt. A törvény előírja, hogy a munkásoknak évente munkavédelmi oktatásban, kell, hogy részt vegyenek. Amennyiben pályakezdőről van szó, munkába állás előtt el kell, hogy végezze ezen oktatást.

Honlap készítés